Dreamstage heißt die neue Plattform, bei der Konzerte mit sehr guter Klangqualität gestreamt werden. Die Pianisten spielen live, um den echten Konzertcharakter erlebbar zu machen.

Nun haben sich drei hervoragende Pianist*innen entschlossen, im Steingraeber Haus Bayreuth zu spielen.

Alle werden im historischen Rokokosaal spielen. Zumeist am Konzertflügel E-272 mit Mozart-Zug und Sordino-Pedal, aber auch am historischen Liszt-Flügel von 1873.

Sichern Sie sich Ihre Tickets zum live-stream und unterstützen Sie die freischaffenden Künstler.

Über DREAMSTAGE

Dreamstage is revolutionizing the live concert experience.

We are a new streaming platform where musicians of all genres perform and interact with fans worldwide. Our shows beam amazing live music and entertainment right to your living room with a beautiful high definition signal that transports you there, in the moment, as it happens!

Über Martin Stadtfeld

Begonnen hat die Laufbahn von Martin Stadtfeld mit einem Klavier vom Räumungsverkauf. Schon mit sieben Jahren steht sein Berufswunsch fest: Konzertpianist. Früh erkundet er die Regeln und Geheimnisse von Kontrapunkt und Harmonielehre; als Jungstudent kommt er in Frankfurt in die Klasse von Lev Natochenny. Es beginnt die Zeit, in der Stadtfeld bei Wettbewerben für Furore sorgt, er gewinnt Preise in Paris, in Bozen – und in Leipzig. Den dortigen Bach-Wettbewerb kann Martin Stadtfeld im Jahr 2002 als Gewinner des ersten Preises für sich entscheiden.

Es ist dies eine Auszeichnung mit Symbol-Charakter. Denn die Musik von Johann Sebastian Bach ist für den Pianisten wie das Cape Canaveral der Musik. Von hier aus führen alle Wege in den Kosmos der Musikgeschichte. Kein Wunder also, dass Stadtfelds erste CD-Aufnahme wie eine Rakete zündet: Ausgerechnet mit einem der heikelsten Werke der gesamten Klavierliteratur, mit Bachs „Goldberg-Variationen“, beginnt der 22-jährige Pianist seine Aufnahme-Karriere. Wie einst Glenn Gould – noch dazu beim selben Label. Das Presse-Echo ist weltweit groß und inzwischen ist Martin Stadtfeld heimisch auf den berühmten Konzertpodien der Welt und Gast bei den großen Orchestern und Festivals.

Doch der Erfolg hat Martin Stadtfeld nicht in ein Korsett wachsen lassen, geschnürt von den Gesetzen des Marktes, vielmehr hat er sich seine Unverkrampftheit bewahrt, ob beim Üben im heimischen Klavier-Studio mitten im Ruhrgebiet, bei der Zusammenstellung von beziehungsreichen Konzertprogrammen oder beim Komponieren eigener Werke. „Musik wirkt sehr unmittelbar auf uns Menschen. Einfache Harmonien können in jedem von uns etwas auslösen. Daher steht Musik für Menschlichkeit, für universelle Gefühle wie Trost, Hoffnung – und auch eine ständige Auseinandersetzung mit uns selbst.“ Von den Schätzen der Vergangenheit lernen, und Neues daraus schöpfen: Martin Stadtfelds erstes Werk, ein Zyklus der Auseinandersetzung mit Bachs Musik, ist nun auf CD erschienen.

Das Heranführen von Kindern und Jugendlichen an die klassische Musik ist für Martin Stadtfeld eine Herzensangelegenheit: „Die klassische Musik ist aus der Mitte der Gesellschaft an den Rand gedrängt worden. Wenn man Kinder befragt, was sie hören, so ist das ganz selbstverständlich Pop-Musik. Selbstverständlich deswegen, weil vielfach schon ihre Eltern und auch Großeltern in ihrem Leben nie etwas anders als populäre Musik gehört haben. Eine Begegnung mit der Welt der klassischen Musik hat also nie stattgefunden.“

Zum Beethovenjahr wird er mit einem Kinderprogramm in die Schulen gehen, um Kinder und Jugendliche an die Relevanz des Werks Beethovens heranzuführen.

Über Lise de la Salle

“Lise de la Salle reached a level of such obviousness, that it prevents us from imagining any other possible interpretation” – Pierre Gervasoni / Le Monde

Über Boris Giltburg

The young Moscow-born, Israeli pianist is lauded across the globe as a deeply sensitive, insightful and compelling interpreter. Critics have praised his “singing line, variety of touch and broad dynamic palette capable of great surges of energy” (Washington Post) as well as his impassioned, narrative-driven approach to performance: “the interplay of spiritual calm and emphatic engagement is gripping, and one could not wish for a more illuminating, lyrical or more richly phrased interpretation” (Suddeutsche Zeitung). At home in repertoire ranging from Beethoven to Shostakovich, in recent years he has been increasingly recognized as a leading interpreter of Rachmaninov: “His originality stems from a convergence of heart and mind, served by immaculate technique and motivated by a deep and abiding love for one of the 20th century’s greatest composer-pianists.” (Gramophone).

To celebrate the Beethoven anniversary in 2020 Giltburg embarks upon a unique project to learn all the sonatas across the year, filming and blogging about the process as he goes, and appearing on BBC TV. He is recording the complete Beethoven piano concerti for Naxos with the Royal Liverpool Philharmonic and Vasily Petrenko, for release in Autumn 2019 onwards; and he plays all the concerti in three days with the Brussels Philharmonic at the Flagey Piano Festival.

Other highlights of 19/20 include performances of the Rachmaninov Preludes at Bozar, Wigmore and for his debut in the Master Pianists series at the Amsterdam Concertgebouw; he also plays recitals at the festivals of Rheingau, Dresden, Dvorak Prague and Liszt Raiding. He is resident artist with the Valencia Symphony across the season, and also returns to the Oslo Philharmonic, Netherlands Philharmonic, Hong Kong Philharmonic and Utah Symphony.

In previous seasons he has appeared with many leading orchestras worldwide, such as Philharmonia Orchestra, London Philharmonic, NHK Symphony, Israel Philharmonic, WDR Koeln, Deutsche Kammerphilharmonie, Orchestre National du Capitole de Toulouse, Rotterdam Philharmonic, Helsinki Philharmonic, St Petersburg Philharmonic, Baltimore, Nashville and Seattle symphonies. He made his BBC Proms debut in 2010, his Australia debut in 2017 (with the Adelaide and Tasmanian Symphony orchestras) and has frequently toured to South America and China. He has played recitals in leading venues such as Hamburg Elbphilharmonie, Carnegie Hall, London Southbank Centre, Auditorium Radio France, Toppan Hall Tokyo and Shanghai Oriental Arts Centre.

He has a close relationship with the Pavel Haas Quartet, winning a Gramophone Award 2018 for their Dvorak Piano Quintet on Supraphon, and joining them in 19/20 at the Wigmore, Bristol and Cambridge. They will also embark on a US and North America tour, performing in Kansas City, Salt Lake City, San Francisco, Vancouver, Quebec and Montreal.

In 2018 he also won Best Soloist Recording (20/21st century) at the inaugural Opus Klassik Awards for his Naxos recording of Rachmaninov’s 2nd Piano Concerto with the Royal Scottish National Orchestra and Carlos Miguel Prieto, coupled with the Etudes-Tableaux. He won a Diapason d’Or for his first concerto recording – the Shostakovich concerti with Vasily Petrenko and the Royal Liverpool Philharmonic, coupled with his own arrangement of Shostakovich’s 8th String Quartet; and his Schumann and Beethoven solo discs on Naxos have been similarly well received. His 2012 Orchid release of the Prokofiev Sonatas was shortlisted for the critics’ award at the Classical Brits. Latterly his Rachmaninov Preludes and Liszt Transcendental Etudes once again attracted rave reviews.

Born in 1984 in Moscow, Boris Giltburg moved to Tel Aviv at an early age, studying with his mother and then with Arie Vardi. He went on to win numerous awards, most recently the second (and audience) prize at the Rubinstein in 2011, and in 2013 he won first prize at the Queen Elisabeth Competition, catapulting his career to a new level. In 2015 he began a long-term recording plan with Naxos Records.

Boris is an avid amateur photographer and blogger, writing about classical music for a non-specialist audience.

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